mandag den 8. april 2013

"Ondskabens time"

Ondskabens time har fundet sted på matriklen her i dag.
Tid for det årlige bad af Black.
Han hader det af et ærligt hjerte.
Han fik halsbånd på, og han havde en eller anden fornemmelse, for han stak af.
Han blev dog indfanget og bundet fast til flagstangen!!!
Jeg kom med en spand med vand, svamp og sæbe.
Det var jo ganske dejligt at blive "kløet" med en svamp.
Bagefter fik han en spand vand hen over ryggen.
Jeg stod klar med håndklædet, da han blev sluppet fri igen.
Næ tak, hunden for ind i huset i tryghed.
Så kan jeg lære det, for der kan være ganske meget vand i en hundepels, og der blev temmelig vådt indendøre. Det tørrer.
Så går der et helt år igen inden næste hundebad.

8 kommentarer:

  1. Får helt ondt af lille Black. Det må have været en ret kold fornøjelse idag med det årlige bad. Men overstås skal det jo :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette, det skal du ikke ha. Det var lunt vand og det foregik i solen. Han har nogle slemme loppeangreb og pelsen så farlig ud. Han er helt OK igen :-)

      Slet
  2. Årh du er præcis lige så ond som Kenzo´s mor ;-) En ren hund er nu skønt. Vi har lige været ved dyrelæge og de anbefaler højst at man bader dem 1-2 gange om året hvilket er det vi gør. Men nogle bader dem jo ofte hvilket slet ikke er nødvendigt - medmindre de har trillet sig i et eller andet ;-) Håber Black er ok igen :)

    SvarSlet
  3. Anette, jep ganske ond :-) og lige om lidt er der kogt kylling. Han er helt OK igen, stakkels hund.

    SvarSlet
  4. Her klarede vi det lille nummer i sidste weekend. Jeg vil tro, at I har kunnet høre det. For er der en, der kan synge i badet, så er det Dodo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nårh, det var den sang jeg kunne høre i mine høretelefoner.... Hunde har en meget speciel sang :-)

      Slet
  5. Onde onde hundemor!! :0D
    Men nu er han ren og pæn til foråret kommer.
    God aften til dig og Black :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kari, jeg elsker at være ond - som en stedmoder !! Resultatet er til at tage og føle på - blød pels hos Black.

      Slet