lørdag den 9. marts 2013

Procol Harum

En tur til staden - udenfor myldretid, og jeg kunne betragte vejarbejdet på Køge Bugt motorvejen, som for alvor snart går i gang.
Ind til Radisson på Frederiksberg, som også er indgang til Falkoner Salen.
Jeg var i rigtig god tid for jeg ville nemlig sidde i vestibulen - som vist nok kaldes dekosalen - og iagttage alle de forventningsfulde menneskers ankomst.
Falkoner salen, DRs underholdningsorkester og noget af koret og Procol Harum lyder som en virkelig god kombination.
Det var det sandelig også.
Underholdningsorkestret startede med blide toner sammen med koret. Åh, det lød så smukt og godt.
De 5 herrer i orkestret kom på scenen.
Alle på scenen gjorde et godt job.
DESVÆRRE var lyden i salen ganske forfærdelig, så det hele blev et miskmask.
Det var ligesom om salen var beklædt med stålplader, der slog lyden i stykker.
Det er svært at forklare.
Det lød bare så lousy.
Smadderærgerligt.
Jeg sender mange gode tanker til Anders, som introducerede mig til heavy rock (Metallica og San Francisco symfoniorkester). Jeg var ikke klar over, at Procol Harum havde haft en periode, hvor de udelukkende spillede heavy. De har de altså.
De gode gamle kendte som f.eks. A Whiter Shade of Pale var selvfølgelig med på programmet.

2 kommentarer:

  1. Åh, det var virkelig synd, at lyden var så dårlig! Det kan jo ødelægge selv de bedste numre som fx A Whiter Shade of Pale. Klem og rigtig god weekend!

    SvarSlet
  2. Madame, ja, det var bare så ærgerligt. Du ved jo om nogen, hvordan lyd skal være..
    God week-end og klem :-)

    SvarSlet