fredag den 1. marts 2013

I solen

I går var en yderst bevægende dag, og det gør træt. Oplevelser skal fordøjes.
Det er de blevet ude i solen på terrassen, bare et par timer. Strikketøjet kom med derud, og det blev til en pind. Resten af tiden blev brugt på at betragte naturen, de travle fugle og Black, der bliver som hvalp igen i forårsvejret.
Alle mine flotte gaver er også sat på plads.
3 flotte Georg Jensen lysestager står så flot på mine nye reoler sammen med en flot sølvlignende kande (der ikke skal pudses).
1,5 kilo chokolade er også sat i skabet.
Musikken sat i reolen og bøgerne ligeledes.
Musikken er en cd'er med opera og en tilhørende bog om operaforståelse -på engelsk. Glæder mig til at læse den.
Bogen om Balladen om Marie Krøyer skal det også blive en stor glæde at læse.
Bogen om klassiske film - et digert værk på 600 sider skal det også blive en fornøjelse at læse. Jeg har bladret lidt i den, og kan se at jeg allerede har nogle af de klassiske gamle film på min filmhylde.
Al vinen er også lagt i reolen.
Alle de gode minderige oplevelser er arkiveret i en særlig mappe i hukommelsen.
Mit eftermæle på min arbejdsplads er fuldstændig som jeg ønsker det: vi vil savne dig og din klingende latter.
Tak til kolleger og DR for et godt arbejdsliv.
Så om et par dag lukker arbejdslivets dør sig og pensionistlivets dør er allerede åben.

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne gaver! Du kan glæde dig til at læse 'Balladen om Marie Krøyer' - det er en meget spændende biografi. Klem og rigtig god weekend, Kisser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame: skønt med anbefalinger af gode bøger. Jeg er skrevet op på biblioteket til SAK.
      God week-end og klem

      Slet
  2. TILLYKKE!
    Glæd dig til dit nye liv! Det er skønt:-)
    Jeg stoppede i sommers efter 42 dejlige år i folkeskolen.
    Du har ret i at det er en bevægende dag, den sidste dag med afskedreception, gaver, taler og bagefter med eftertanke
    For mig er der gået det meste af et halvt år, hvor jeg blot har haft "ferie", nu er det gået op for mig, at det vil fortsætte resten af mine dage - og jeg planlægger det er mange år.
    Tillykke igen - og nyd livet og ikke mindst friheden til til at gøre det du har lyst til:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Brittak: det er altid dejligt med gode anbefalinger. Også af pensionistlivet.
      Jeg vil også tro, at der går lidt af et halvt år inden det rigtig går op for mig, at jeg er arbejdsfri resten af livet, og kan gøre lige hvad der passer mig.

      Slet
  3. Sikke dog en masse fantastiske gaver du har fået. Det lyder som en god dag at huske tilbage på - og i det hele taget lyder det til at du har mange gode arbejds-minder i bagagen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette: jeg er stadig helt overvældet. Både over dagen, gaverne og alle mine skønne arbejdsminder.
      Også med relationer, der vil fortsætte ud over arbejdslivet :-)

      Slet
  4. Dejligt at afslutte sit arbejds liv på en positiv og kærlig måde.
    Gog lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt: det var så fantastisk, og det tager noget tid at fordøje det hele.
      God week-end

      Slet