lørdag den 16. marts 2013

Djævlehue

Jeg strikker til babyerne ude i verdenen.
Røde Kors leverer opskrifter - og garn og strikkepinde om nødvendigt.
Jeg har lige færdiggjort en djævlehue strikket efter opskriften, og den ser godt nok underlig ud.
Med lidt god vilje kan jeg selv passe den og min hovedomkreds er 56 cm.
Så det er første og sidste hue jeg strikker efter den opskrift.
Røde Kort har også opskrifter på bluser og trøjer OG TÆPPER.
Jeg er også ved at strikke 2 bluser og et tæppe.
Jeg tror jeg holder mig til tæpperne, som skal være 1x1 meter, og valgfriheden her er stor. Man kan hækle eller strikke. I et stykke, i firkanter eller baner. Dog skal tæppet fores hvis det hækles i oldemorsfirkanter.
Og et nemt mønster på nederdele .... stoffet er fundet frem, så det er bare at fatte saksen og finde symaskinen.

2 kommentarer:

  1. Det må dejligt at kunne, Kisser - god idé at stikke til babyer ude i verden! Jeg ville ønske, jeg var bedre til håndarbejde. Klem og rigtig god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det giver en god følelse at hjælpe, selvom det egentlig er så lidt...
      God søndag og klem

      Slet