fredag den 15. marts 2013

Vaskebold

Det er de "særeste" ting man kan finde uventede steder.
I Louisianas butik fandt vi sådan en vaskebold.
Jeg havde aldrig hørt om begrebet før, det havde veninden.
En vaskebold puttes i vaskemaskinen sammen med en skefuld vaskepulver (og det sædvanlige afkalkningsmiddel, hvis man bruger sådan noget (jeg gør)) og så er det bare at starte maskine.
Bolden holder til 1000 gange vask, og kan klare vaske op til 60 grader.
Den har haft sin debut i min vaskemaskine i dag, og tøjet ser lige så rent ud som det plejer.
Det er sandelig noget, der kan skåne miljøet.
Den koster 179 kr. (hos Louisiana), og økonomen i mig siger, at det er 17,9 øre pr vask. 
Rimelig billigt for en vask. og den er hurtig tjent ind i vaskepulver.
Hvis man altså kan tale om at tjene sig selv ind - specielt i forhold til miljøet.
Det gule i baggrunden er en djævlehue til en af de nye verdensborgere ude i verdenen (Røde Kors projekt).

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det smart! Jeg har ikke hørt om en vaskebold før, men hurra for alt, hvad der skåner miljøet - og gerne også pengepungen.
    Ønsker dig en god fredag aften, klem!

    SvarSlet
  2. Meget smart! Jeg har heller ikke hørt om den vaskebold før, men er helt sikkert med på at spare... begge dele... :-) God lørdag!

    SvarSlet