mandag den 25. februar 2013

Sidste officielle arbejdsdag

er ved at være slut.
Jeg er ved at færdiggøre det sidste projekt i mit arbejdsliv.
Alle opgaver er givet videre.
Tilbage er bare at bede om at alle mine bemyndigelser skal slettes.
I morgen står den på oprydning i de fysiske ting og de sidste filer på computeren.
Det har virkelig været en tur ned ad memory lane at få fat i alle de gamle filer og dokumenter - og mails.
Onsdag har jeg den sidste orlovsdag og torsdag er endnu en frokost og afskedsreception.
Her er ret stille i afdelingen, for de er gået til møde alle sammen. Jeg har sagt nej tak til at deltage i møder i den sidste tid. Det er ligesom lidt spild af tid.
I dag har jeg spist afskedsfrokost med mine frokostvenner, hvoraf jeg har været sammen med 2 af dem i næsten 40 år. De 2 andre ansatte jeg selv en gang i 90erne, og jeg fik stort tak, fordi jeg ansatte dem.
Jeg skulle have afskedsgave af dem, og de kender mine "særheder":
6 meget udsøgte mørke øl og speciel gave fra en enkelt: en kasse skildpadder.
Jeg drikker ikke vin, derimod øl og elsker skildpadder.
Uh, som vi hyggede denne sidste frokost sammen, og vi droppede frokostturen i dagens anledning.

4 kommentarer:

  1. Det må være dejligt, at du nu kan sige farvel til et langt og spændende arbejdsliv, Kisser, og hyggeligt at du holder afskedsfrokost og afskedsreception.

    Med hensyn til Peter og Ping og Kierkegaard, så kunne det være dejligt, hvis du kan den 12. maj. Jeg tager en veninde med, som jeg har gået i skole med. Klem og rigtig god mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame: åh ja som det har været et langt og mega spændende arbejdliv. Du kender jo selv virksomheden :-) også da den var bedre end den har været de senere år.
      Jeg glæder mig så meget til den 12. maj.
      Klem og ha en god mandag aften...

      Slet
  2. Det må være en speciel følelse, både at rydde op og sige farvel.
    Jeg er selv igang med at rydde op og smide væk. Jeg har jo bare små 4 uger igen. Jeg er også begyndt at sige nej tak til møder, for jeg kan alligevel ikke bruge informationen til noget.

    Håber du får nogle rigtige gode sidste dage, Kisser :0)
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kari: jeg har det så fint med det er ved at være slut. Har taget mentalt afsked for længe siden.
      Når en dør lukker sig, åbner der sig en ny. Jeg vil huske meget bestemt at kigge på den åbne dør. Jeg er så decideret en lever-i-nuet person, så det er først på fredag jeg er pensionist.
      Jeg vil også håbe, at dine sidste 4 uger bliver gode. Og at der snart viser sig noget på jobmarkedet til dig :-)
      Knus

      Slet