torsdag den 7. februar 2013

Musik i dur og mol

Jeg har lyttet til "alternativ" musik i dag.
METALLICA - akkompagneret af San Francisco symfoniorkester.
Det var en oplevelse.
Det har en dyster klang i mine ører.
A. fortæller mig, at det er fordi Metallica kun spiller i mol. Og det er for dystert for mig.
Jeg er til de lyse toner.
Jeg skal på posthuset i dag og hente en CDer med Mozart. Spændt på om det er noget for mine ører.

Jeg får nyhedsmail fra mit bibliotek.
I næste uge har de et foredrag om Beatles.
Med BeatLes ekspert Per Vium.
Jeg skyndte mig at bestille en billet.
Det er jo meget passende, for jeg har bestemt mig for at ville læse Beatles livshistorie som band, når jeg er fri for at arbejde.
I tidernes morgen lyttede jeg ikke meget til Beatles, jeg var mere til Cliff og Elvis - ja, dem begge.
Jeg var ikke grebet af Beatlesmania, selv om jeg var teen-ager, da de var et band.
Imellem jul og nytår havde DR2 en ret spændende udsendelse om George Harrison og hans liv. Den må jeg gense på Bonanza eller dr.dk.nu....

Jo, man skal jo udvide sine kompetancer! også på musikscenen.

5 kommentarer:

  1. Synes det er spændende at du "uddanner" dig selv- prøver noget nyt- udvider dine grænser med åbent sind:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Miri, jeg elsker at uddanne mig, sidste erhvervsuddannelse sluttede i år 2000 :-), og som ikke arbejdsramt bliver der endelig tid til at lade fordybelsen i et eller andet vare så længe det er nødvendigt...

      Slet
  2. Man skal nemlig udvide sine kompetancer - også på musikscenen. Jeg holder meget af Mozart, og det må lige være noget for dig med hans lyse toner. Hvor er det spændende, at du skal høre Per Wium fortælle om Beatles. Fredagsklem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame; jeg glæder mig til at høre min nye Mozart CDer. Jeg glæder mig også meget til foredraget med vores tidligere kollega. Klem på en god fredag.

      Slet