torsdag den 14. februar 2013

Guinness - en rejse til Irland

I 2004 var jeg sammen med en masse kolleger på udflugt til Dublin i Irland i en forlænget week-end.
Der var arrangeret en bustur op i bjergene.
Vi standsede adskillige gange undervejs og vi fik besked på at vi ikke skulle bevæge os meget uden for vejen, for vi ville hurtige synke ned i jorden. Jeg kan jo ikke huske, hvad det lige var for en type jord...bær over med mig. Vejene bliver asfalteret hver 3. måned, simpelthen fordi de bare forsvinder.
Det var i hvert fald - fortalte den engelske guide - det perfekte sted at begå mord.
Jorden er sort som natten, og det farver også vandet.
Vi gjorde også holdt, hvor vi havde udsigt til familien Guinness landsted. Man kan ikke køre til landstedet, man kan kun flyve derned.
Der er en lille sø, som er meget sort. I toppen af søen er der fløjet sand ind fra Middelhavsområdet.
Denne lille sø er varemærket for Guinness.

I aften skal jeg til foredrag om Beatles.
Og jeg kom i tanke om ovennævnte historie, bare fordi Beatles skrev
YESTERDAY
på familien Guinness landsted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar