onsdag den 31. oktober 2012

Køge N, V og C - og S

Onsdagsfri.
Det er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv i hele mit arbejdsliv, og kan spørge mig selv, hvorfor jeg dog først har gjort det i år 2012?
Anyway.... i dag startede dagen, mens det endnu var mørkt udenfor, med at Black og jeg tog benene på nakken og gik en hel time. Der er jo intet at haste efter - arbejde og slige ting - så det er ganske enkelt bare at nyde den skønne natur. I morges var det helt vindstille, så det føltes som en sommerdag. Og jeg er godt udstyret med mine nye gummistøvler, så jeg kan godt gå i det høje græs, der hvor vi kommer hen på vores vej.
Jeg kom også lige forbi bageren, og da jeg for en gangs skyld havde penge med i lommen, kom der et af bagerens skønne rugbrød med hjem - og en håndværker, som Black og jeg delte.
Lidt senere på dagen skulle jeg et par ærinder ind til byen, og cyklen var helt ladet op.
Frisk vejr til en cykletur, som førte mig til Køge Nord, Køge Vest og sidenhen til Køge C, hvor der jo er torvedag.
Orkideerne her i huset holder pause for tiden (der er kun 11 i blomst), så der kom to nye fine med hjem.
I sommerens løb er der kommet ny slåmaskine til, og da den har elektrisk starter, skal batterierne jo lades op inden vinteren. Ledningen?? tjah, den er blevet væk i kampens hede, så jeg har bestilt en ny.
Jeg kom også forbi Jysk, og de er ved at indrette butikken her i Køge, så den bliver helt ny og fin. De skal have indretningsgilde i løbet af november, måske også fordi de har åbnet butik nr. 2000 på verdensplan. Hold da op. Det er mange.
Jeg skulle bruge noget gennemsigtigt voksdug til mit nye spisebord - bare sådan til at lægge under dugen, når jeg om nogle uger skal have julefrokost for familie og venner.
I Køge City ligger cafe Vivaldi, og da jeg er fan af den, var det TID til en forfriskning. Ganske skønt at sidde og nyde livet, der hastede forbi.
Jeg skulle også i taskeforretningen, for jeg har brug for en pengekat, når jeg skal til Barcelona. De havde kun en i sort! Næ tak, jeg skal bruge en hvid, for under en hvid T-shirt skinner den sorte alt for meget igennem. Så jeg gør som jeg plejer, når jeg er udenlands. Gæt selv hvordan.
Onsdagsfri - det er SKØNT - og have tid og liv til ALT, hvad jeg lige lyster.
I dag var det altså motionen forenet med praktiske gøremål.

2 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig onsdagsfridag du har haft! Jeg nød også mine frionsdage lige så meget, som du nu gør. Det er en skøn måde at trappe lidt ned på. Klem og rigtig god torsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame: onsdagsfri burde være en menneskeret :-)
      God torsdag og klem

      Slet