onsdag den 8. august 2012

Genbrug

Jeg bor ud til en vej, hvor der færdes en del mennesker - både til fods, i bil og på cykel.
En gang om måneden henter kommunen storskrald.
Vi skal bare sætte det til ud i skellet.
Der er storskrald i morgen, og jeg har (havde) sat en piedestal, jeg selv har drejet for over 30 år siden, da jeg gik til sløjd. Jeg satte også 4 brugbare kurve med store hanke ud (har været brugt til store sammenplantninger).
Både piedestal og kurve er kommet til glæde og gavn for andre, for de er væk nu.
Sådan går det som regel hver gang jeg sætter noget ud til storskrald, og det kan glæde mit genbrugshjerte.

4 kommentarer:

  1. Genbrug på allerbedste vis - lige efter mit herte også, Kisser.
    Klem og en god aften til dig!

    SvarSlet
  2. Madame: det er bare så skønt, at tingene kan bruges andre steder. Og jeg må nok indrømme, at jeg er en smule stolt over, at nogen gider have min "fine" drejede piedestal. Den er i hvert fald unik, der er kun den eneste ene.
    God aften til dig og klem

    SvarSlet
  3. Da vi hentede Sara hjem fra Jylland, satte hun nogle krus og andre småting i deres skralderum. Næste gang vi kom ned med noget, var de væk, det er kun dejligt, hvis det kan glæde andre.

    SvarSlet
  4. Susanne: Det er skønt, at andre kan få glæde af det vi ikke gider have mere.

    SvarSlet