mandag den 16. juli 2012

Lige straks

bliver min datter udskrevet.
Hun skal bo her hos mig, mens vandskaderne i hendes eget hjem udbedres.
I dag har vi været til udskrivningssamtale med en kompetent sygeplejerske, der fortalte ALT og lidt til om hvad der skal ske i den kommende tid.
Og eksamenstid for datteren i al den medicin hun får. Hun bestod til højeste karakter. Det daglige pilleindtag er kommet ned på 21 - i stedet for 70 som i starten.
Hvad hun skal gøre dagligt, hvornår hun skal til kontrol, hvornår hun skal have taget blodprøver osv osv.
Det vigtigste: bliv ikke hysterisk med rengøring og lad vær med at bo i en osteklokke.
Der er næsten ingen begrænsninger andet end en ekstrem god hygiejne.
Lige præcis nu er jeg meget glad for at Black ikke vil gå på trappen her (han vil godt andre steder), for det betyder at jeg har en hundefri førstesal, og så kan datteren også være sikker på, at han ikke vil ligge ved siden af hende i sengen. For det er nemlig forbudt.  Heldigvis er Felix labber lærenem.
Jeg tænker på vores fælles bosituation. Gad vist om vi finder de gode gamle vaner frem, da hun boede hjemme?
Blot mangler vi faderen. Han er kun med som engel.
Lad mig fortælle en historie fra teenagerens liv, da hun var 14.
Hun var stiktosset på min Finn og mig. Hvorfor - er overgået i historien.
Hun gik fra køkkenet ud i bryggerset og "knaldede" døren i af arrigskab.
Døren - sagde ikke bang, bare fordi det er en svingdør. Den stod bare lige så stille og roligt og vuggede frem og tilbage, til den faldt til ro.
Et kort øjeblik efter kom teenageren ud med et stort grin på hovedet, for effekten af "knalden med dør" havde ikke den tilsigtede virkning.
Hun bliver udskrevet tirsdag, måske først onsdag - det afhænger af nogle blodprøver. Så svigerbarnet og jeg kan "lige" nå at tage til begravelse af min svigerinde, inden vi henter.

4 kommentarer:

  1. Hvor bliver det dejligt for jer alle sammen, at I kan vinke farvel til hospitalet. Jeg kan forestille mig, hvor godt det må føles at komme hjem. Når du fortæller om en ekstremt god hygiejne, er det så med hensyn til rengøring?

    Tak fordi vi har måtte følge dette mirakel - det har været gribende, Kisser. Klem

    SvarSlet
  2. Hvor er det skønt for din datter! Og jeg måtte lige tage mig selv i at grine af det med "smækken med døren" Både jeg og mine søstre har præsteret det samme :D Nøj vi blev sure når vores forældre grinte af os :D God rekreation til din datter :)

    SvarSlet
  3. Madame: nej, det er ikke rengøringen, der må gerne ligge nullermænd, bare de ikke hopper op. Det er den personlige hygiejne: i bad hver dag, skifte undertøj dagligt (de er jo ikke alle der gør det), sengetøj skiftes mindst en gang om ugen, vaske hænder meget tit osv.
    Du har ganske ret, det er et lille mirakel, og det har været en god følelse at skrive om det.
    TAK - og klem.

    SvarSlet
  4. Anette: det er så godt altsammen. TAK :-)

    SvarSlet