torsdag den 26. juli 2012

lige om lidt

holder jeg ferie.
Lige nu er det frokosttid og jeg kigger ud.
Ferie - tænk som vores forfædre har kæmpet en brav kamp for at kunne holde lidt fri, og har banet vejen for os. Jeg sender dem mange gode tanker og tak.
Da jeg startede på arbejdsmarkedet havde vi TRE UGERS FERIE. I alt på et helt år.
I dag har jeg næsten 7 uger (minus 2 dage), og mulighed for at købe op til 4 uger. Jeg har dog kun købt mig til en uges orlov.
Ferien skal opfylde et rekreativt formål - siger ferieloven.
Det skal jeg nok vide at gøre.
For det at leve i nuet og gøre lige hvad jeg har lyst til, er noget jeg mestrer til fulde.
I morgen tidlig vil jeg tro, at jeg vågner tidligt og så er det - inden morgenkaffen - en tur til stranden med Black.
Der er jo også et par projekter her i huset, som kræver min opmærksomhed - noget af det som der ikke er så meget tid til i hverdagen.
Og Blacks træning: traditionen tro skal vi på vandretur til Køge, have en skål med vand og en halv fadøl til mig på Torvet, hvorefter vi vandrer hen til stationen og kører med bus hjem.
Bare så Black er helt rolig ved busserne, når de holder ved stoppestederne, hvor vi går forbi, når vi er på gåtur.

3 kommentarer:

  1. Det er mærkeligt at tænke på, hvor lidt ferie folk havde førhen. Men mange havde nok et mindre stressende liv, end man har nu, selv om arbejdsdagene var lange, og husmoderen havde færre hjælpemidler.

    Rigtig god sommerdag, Kisser, klem.

    SvarSlet
  2. Håber du får en dejlig ferie, vejret er med dig og det er måske forfædrerne der har hørt dit "tak". Håber at dig og Blacky hygger og selv om du har opgaver i huset så husk at smække benene højt, det er jo trots alt sommer ferie ;)

    SvarSlet
  3. Havde du kun tre? Jeg startede med fire uger og kan tydeligt huske, hvor glad jeg blev for at få fem. Nu synes jeg, at seks uger er alt for lidt og er glad for at have fået lov til at købe mig til 13 ekstra dage :-)
    Rigtig god ferie til dig, Kisser :-)

    SvarSlet