torsdag den 19. juli 2012

Jeg havde et skab

der hang på denne væg.
Nu er væggen tom, for min bror har fået skabet.
Skabet stammede fra min mors lejlighed, og var det oprindelige fra ejendommen blev bygget i 1908.
Jeg fik det for mange, mange år siden og syrede det selv af.
Det skal hænge i min brors nye køkken.
Hver gang jeg går ind i stuen, bliver jeg lige forbavset over, så meget lys skabet har slugt.
Jeg må dog vente med, at min bror renoverer væggen - også rundt om hjørnerne - til min datter er flyttet hjem til sig selv.
Man ved jo aldrig hvad der gemmer sig under tapetet.
Det ved jeg nu godt, for jeg har selv taget al det gamle tapet af og sat det nuværende ene lag på - for en menneskealder siden.

Fra det ældgamle køkken, som var køkkengrøn - som nu er indlemmet i stuen.
Mit hus er fra 1920, og væggene har fortalt en masse historier.

4 kommentarer:

  1. Spændende med væggene, der har fortalt en masse historier, Kisser! Ja, det må have givet lys nu, hvor skabet er væk. Klem og god regnvejrsdag til jer.

    SvarSlet
  2. Så nu må din bror sige hvor skabet skal stå. Det er godt med forandring!

    SvarSlet
  3. Madame: jeg gætter mig frem til historierne :-) God fredag og klem

    SvarSlet
  4. Sandsdal: det kan min bror lige præcis - på 2 måder, for han er også blevet skilt :-)

    SvarSlet