søndag den 22. juli 2012

Frit sygehusvalg

I går fik jeg "invitation" til Næstved sygehus - til forundersøgelse af min dropfinger.
Det var en ordentlig bunke papirer der fulgte med brevet, for jeg kan selv vælge sygehus, hvis jeg ikke vil til Næstved.
Jeg er indkaldt til det sygehus, der har kortest ventetid.
Indkaldt til en hurtig forvisitering om jeg skal opereres i den finger!
Senere en ny forundersøgelse, hvor der skrives journal, tages blodprøver, evt. røntgen og evt samtale med narkoselægen.
Det virker som en langvarig proces.
Køge Sygehus har også en ortopædkirurgisk afdeling, og står slet ikke på listen.
Det virker meget administrativt tungt altsammen - synes jeg...

4 kommentarer:

  1. Det er bleven så roddet alt sammen mht. hospitaler. Det er sjovt at det der skulle ha blevet nemmere er bleven så meget mere besværligt! Jeg håber bare at du snart får det bedre i fingrern.

    SvarSlet
  2. Ja, det lyder administrativt tungt, Kisser. Jeg håber, du snart får opereret din finger.

    For et par år siden havde jeg samme problem med en finger, men det gik over af sig selv i løbet af et par måneder. Klem og en fin søndag til dig.

    SvarSlet
  3. Bella: min finger generer kun, når jeg skal smøre creme i hovedet. Det går ganske fint ellers.

    SvarSlet
  4. Madame: min sene er åbenbart bristet, for ellers skulle genoptræningen (i ris) have virket.
    God mandag og klem

    SvarSlet