søndag den 1. juli 2012

Er jeg flyttet på plejehjem?

Jeg har en mobiltelefon med et abonnement, der er adskillige år gammelt.
Normalt bliver regningen trukket via PBS.
Jeg fik TO breve for et par dage siden fra mobilselskabet med regninger med rykkergebyrer og et beløb for at regningerne var udskrevet på papir.
Jeg undrede mig ekstremt meget over adressen på regningerne.
De var sendt til et plejehjem.
Det plejehjem, hvor min ægtefælle sluttede sit liv - i 2007. Det var nemlig hans mobilabonnement, jeg har bibeholdt, og fået overført i mit eget navn.
Jeg ringede da straks til selskabet, og de kunne overhovedet ikke finde en eneste god grund til at jeg skulle være flyttet på plejehjem.
De bad mig kontakte min bank for at høre hvad forklaringen kunne være.
Det behøvede jeg ikke, for mit barn har en fortid inden for bankverdenen, og hun har fortalt mig, at hvis en PBS-aftale ikke er blevet brugt i et halvt år bliver den slettet.
Og det passer meget godt for det er ikke meget jeg bruger den mobiltelefon.
Selve telefonen er også ganske umoderne. Den kan ringe op, den kan sende SMS og lidt flere andre brugbare småting. Jeg beholder den af ren og skær nostalgi.

4 kommentarer:

  1. Hihi :)
    Min mobiltelefon er lige så bedaget som din - så vi er i hvert fald to!
    Klem og ha' en god søndag, Kisser!

    SvarSlet
  2. Madame: det er altid en rar følelse, ikke at være den eneste :-)
    Klem

    SvarSlet
  3. Det var en sjov historie, godt at du bor hvor du bor og ikke på plejehjem.
    Jeg bruger min mobil meget, men kun til at ringe og sende sms med. For ca. 1½ måned siden var tiden inde til en udskiftning og jeg har fået en af disse nye moderne tingester, der kan alt pånær at støvsuge. Jeg kigger på den jævnligt, den ligger på spisebordet og der har den ligget godt siden jeg fik den og jeg bruger stadig den gamle ☺ ☺ ☺.
    Knus og en god dag til dig.

    SvarSlet
  4. Annette: der ligger den jo godt - på spisebordet.
    Jeg synes, man skal over en eller anden grænse, når der kommer ny teknologi i hjemmet - uanset hvad det er, der kræver læsning af brugsanvisning. Suk
    Knus og ha en god aften.

    SvarSlet