mandag den 30. juli 2012

Cykeltur og lopper

I går blev min cykel forsømt.
I dag har den været på tur.
Det er altid rart med et mål for en tur, så jeg blev enig med mig selv og cyklen om,
at vi ville ud til Den Hvide By i Køge nord.
For der ligger en genbrugsbutik, en bekendt af mig arbejder i som frivillig og kun om mandagen.
Hun var der nu ikke og jeg benyttede lejligheden til at kigge rundt i butikken.
Den er stor og har mange fine ting.
Her er et par kaffe- og te-stel, som er til salg for næsten ingen penge.

8 kommentarer:

  1. Tænk hvis de fine gamle kaffestel kunne fortælle, hvad de havde lagt ører til gennem deres tilværelse. Det kunne der nok komme nogen gode historier ud af.
    God aften til dig.

    SvarSlet
  2. At besøge en genbrugsbutik er noget jeg holder meget af. Købte du noget, Kisser? Det kinesiske porcelæn på dit ene billede har vi her i huset.
    Rigtig god sommerdag! Klem

    SvarSlet
  3. Da jeg var 17 år købte jeg et kinesiske the stel. Det er givet væk.Der er en fin betjening i den genbrugs butik.

    SvarSlet
  4. Susannes har en god ide, lad kaffestellet til at fortælle hvad det har hørt gennem tiderne! ;-)

    Vi har faktisk mere end én genbrugs her. Hvis man taber 10 kg, kan man godt bruge tøjet "Genbrugsen" ;-)

    SvarSlet
  5. Susanne: det kunne være ganske interessant at lytte til de historier.
    God tirsdag

    SvarSlet
  6. Madame: Nej, jeg købte ikke noget. Der var et par røde laksko, som desværre var en smule for store - til 20 kr. Vildt.
    Det er meget smukt det kinesiske porcelæn.
    God sommerdag og klem

    SvarSlet
  7. Britt: jeg nåede ikke at snakke med damerne i butikken :-)

    SvarSlet
  8. Donald: ja, det kunne være sjovt at høre historierne.
    Genbrugsbutikker er et gode.

    SvarSlet