onsdag den 4. juli 2012

Begrænsningens kunst

Jeg har meget, meget svært ved at begrænse mit indkøb, når jeg besøger en planteskole.
I dag skulle jeg bare ud at cykle, og kom lige forbi planteskolen.
Jeg måtte ind og se på alle de skønne planter og kom i tanke om, at jeg mangler en plante til en af brøndringene i forhaven med sten.
Jeg har for længe siden bestemt mig for en potentil.
Så der kom da en hvid potentil med hjem i cykelkurven sammen med bjørnegræs.
Der var lige plads til begge to.

Næste gang jeg skal på planteskole, cykler jeg også derhen, så kommer der kun få planter med hjem.
Et par fotos fra planteskolen.
Vand i haven - det er så smukt.
Jeg har haft både springvand og stor sø.
Det er nedlagt nu.


Jeg kunne godt tænke mig en japansk have.
Der skal enorm god tid til.
Måske når jeg en gang bliver pensionist?


4 kommentarer:

  1. Det er nemlig skønt at kigge rundt på en planteskole og få ideer til sin have - og det lyder smukt med hvid potentil og bjørnegræs. Jeg var for nylig i Plantorama og kunne have købt det hele :-)
    God onsdagsfridag, Kisser! Klem

    SvarSlet
  2. Planteskoler er fristelsernes land. Jeg kunne svinge kortet, så det ville gøre ondt længe efter :-) Her er det vidst en god idé at tage cyklen. Det begrænser jo en del... God dag til dig.

    SvarSlet
  3. Madame: jeg kunne nemt blive aktionær i en planteskole :-)
    God torsdag og klem

    SvarSlet
  4. Susanne, det er et af de bedste steder at gå på indkøb, næsten drømmenes land.
    god torsdag.

    SvarSlet