lørdag den 9. juni 2012

En fantastisk dag

I går var en fantastisk dag.
I dag har været en fantastisk dag.
Mit barn og mit svigerbarn var på besøg i går aftes, og jeg fik leveret en ny græsslåmaskine.
Vi spiste skøn og sund mad sammen.
Mit svigerbarn skilte mit spisebord ad og bar ud i min carport.
Bare fordi min niece skal flytte i egen bolig og gerne vil arve sin fasters det gamle. Og jeg har købt et nyt spisebord og stole, som leveres i næste uge.
I dag har Black og jeg været på lang vandretur i den tidlige morgenstund og -sol.
I foirmiddags cyklede jeg til Køge for at høre på sækkepibemusik, handle på torvet og vandre rundt i byen og nyde livet.
Jeg fik lige lyst til at sidde en stille stund og nyde det pulserende liv på torvet, og gik hen for at bestille på en af de udendørs serveringer, da jeg blev opmærksom på en mand.
Jeg synes han virkede MEGET bekendt, så jeg gik henimod ham.
Og lige pludseloig gik det op for mig, HVEM det var.
Det var da min svoger - mit livs kærligheds bror, og de ligner hinanden som to dråber vand.
Fruen var inde at hente kaffe til dem.
STOR gensynsglæde.
De var i Køge for at købe ost og radiser :-)
Vi fik en lang god snak.
Jeg cyklede hjem med alle mine indkøb.
Til en glad Black.
Lidt senere var det tid for at slå græs med den nye fine slåmaskine der har græsopsamler.
Lige pludselig var der en, der prikkede mig på skulderen, og jeg foer til himmels...
Det var da bare min nabo,, der synes vi skulle have en fyraftensbajer.
Som sagt så gjort.
Jeg gik ind i naboens have og lod den lille låge i hegnet stå åben.
Og Black var i hvert fald ikke sen til at finde ud af at han skulle med.
Nabosøn Anders fandt en bold og så kan det nok være, at der blev spænet rundt om den store nye sø, og jeg gik fotograferet meget - til scrapbogen over deres fine haveprojekt.
Vi har aftalt - suk..,.,
Jeg GIDER ikke luge i mine forhaver, og har mest lyst til at asfaltere dem.
I morgen kl. 10-12 LUGER VI SAMMEN. Først hos den ene og bagefter hos den anden. Naboen gider nemlig heller ikke forhaverne.....
At gøre noget sammen er så godt og meget bedre end at gøre det alene.

8 kommentarer:

  1. Man burde samle på gode dage. Dem kan man nemlig leve højt på, når der kommer nogle af de mere jævne. Jeg blev helt glad af at læse dit skriveri i dag.

    SvarSlet
  2. Sikke mange skønne oplevelser, Kisser! Du er nu også god til at se de lyse sider af tilværelsen. Klem og en dejlig weekend til dig.

    SvarSlet
  3. Jeg var bange for at du havde klippet børnene med græsslåmaskinen ... Nej nej nej.

    Tillykke med den nye græsslåmaskine! og spisebord!

    Det er vel nok godt at få et glad besøg.

    SvarSlet
  4. Susanne: jeg er god til at samle på disse dage.
    Og jeg bliver ekstra glad, når mit skriveri giver glæde hos læseren :-)

    SvarSlet
  5. Madame: jeg samler på de lyse sider.
    God søndag og klem

    SvarSlet
  6. Donald altså :-)
    Dejligt med nyt når det gamle er slidt op.

    SvarSlet
  7. Sikke en skøn dag lyder det til :) Det er skønt med sådan nogle dage :) God søndag aften.

    SvarSlet
  8. Anette: det var skønne dage :-)
    God mandag.

    SvarSlet