onsdag den 29. februar 2012

Dennis - altså

Dennis og Black
 Black elsker at ligge lige inden for terrassedøren, så har han fuld udsyn over sin have. Når der er noget der bevæget sig derude, er han oppe på poterne og hopper - og det betyder at han vil ud.
Jeg kigger altid ud, inden jeg lukker ham ud, for han kommer ikke ud for hver en pris.
Hep, der rendte noget sort labberlignende nede i skoven (min nabos, som støder op til min baghave).
Jeg skyndte mig at snuppe fotografiapparatet....
Labbere ligner hinanden rimelig meget.
Men men men jeg synes jeg genkendte noget ved hunden i skoven, som jeg fløjtede på.
DENNIS. Han kom, og var noget frygtsom, reserveret og måske en lille smule utryg ved situationen.
Det er Dennis til højre, Black til venstre. Desværre kunne jeg ikke få fat i hans halsbånd og se hvad der står på det.
Han rendte ind i skoven.
Vi mødte Dennis på gåturen i går eftermiddags, da var han i snor.
For nogen tid siden gik Dennis inde på sin egen matrikel - med åben låge ud til den befærdede vej vi bor på. Han fløj lige i flæsket på Black - dengang.
Det er ejendommeligt, fordi for nogle år siden boede der en amerikansk boxer i samme hus som Dennis, og han var også kommet på afveje og rendte rundt inde i Blacks have.
Jeg kan kun stille spørgsmålet: hvorfor passer mennesker ikke bedre på deres hunde?
Jeg håber virkelig, at Dennis kommer hjem i god behold.
Dennis på vej væk

2 kommentarer:

  1. Jeg forstår heller ikke, at folk ikke passer bedre på deres hunde. De kan skræmme andre og i værste fald fare i flæsket på dyr og mennesker eller blive kørt ned.
    Klem og en skøn dag til dig!

    SvarSlet
  2. Madame: hunde skal være i snor - alle steder!!
    Klem og god torsdag.

    SvarSlet