torsdag den 19. januar 2012

Klamt indlæg

Det er godt at have en hjemmearbejdsdag - specielt når der er "ubudne" gæster, der banker på ruden.
EN MEGA STOR, FED OG VELNÆRET ROTTE.
Black begyndt lige pludselig at "hoppe" henne ved terrassedøren - tegn på, at han har fået øje på noget, det skal jagtes. Derfor blev jeg opmærksom på rotten.
Black kom IKKE ud, og jeg fandt kameraet frem og sendte billeder med til kommunen.
Jeg skyndte mig at anmelde det til kommunen via hjemmesiden, og 40 minutter efter ringede Rentokilmanden på døren, der kunne bekræfte mig i, at rotten var MEGET STOR.
Vi tjekkede kloakken, der var i fin stand - ingen huller omkring den.
Han lagde masser af gift ud til den, og
desværre må jeg ikke fodre fuglene mere. Jeg må heller ikke have vand i fuglebadet.
I løbet af en uges tid skulle rotten gerne have forladt dette liv. Suk.

10 kommentarer:

  1. Det er nogle rigtige grimme dyr. Heldigvis har jeg ikke stiftet bekendskab med dem siden min barndom, men kun hørt masser af "sjove" historier

    SvarSlet
  2. Pia: ja og her kan du føje en mere til. Uf, hvor jeg godt kan undvære dem.

    SvarSlet
  3. ØV! For år tilbage boede jeg ude på landet, og en dag jeg åbnede døren til skuret, sad der også en stor fed rotte og gloede på mig. Jeg ringede til rottemanden, som kom og lagde gift ud. Jeg så den ikke igen og glemte alt om den. Da vi så nogle uger efter skulle flytte, skulle jeg lige sortere nogle kasser i skuret. Jeg vidste, at der i den ene var en pelsrest, så jeg stak bare hånden ned i en kasse og mærkede det bløde og kiggede så ned i kassen... Og stod med poterne i en død rådden rotte. Fy for sagomel, det var klamt! Håber du har set det sidste til "din" rotte!

    SvarSlet
  4. Øv, sikke noget at der bor en rotte ved dit hus. Og synd for fuglene ... Men det var søreme flot, at du fik hjælp allerede efter 40 minutter!
    Jeg kender en ung pige, der har en kælerotte, men det er jo en anden sag :-)

    Klem og god fredag til dig ...

    SvarSlet
  5. Uha- jeg har haft en enkelt gammel strejfer i vores fyrrum et år. Jeg kunne se efterladenskaberne, men jeg turde ikke have gift pga Balder så jeg fik den fanget med en stor smækfælde. Den var også bare stor. Jeg beholdt den for vores rottemand havde halsbåndsmus på hjernen og ligegyldigt hvad han så af huller var det halsbåndsmus, men dens lorte kunne han jo ikke så godt tage fejl af og slet ikke selve dyret. Der var ikke noget a tage fejl af.

    SvarSlet
  6. Biaw: Fy for den da - det er virkelig klamt.
    Min nabo bruger altid havehandsker, fordi - for nogle år siden stak hun også hånden ned om en død rotte!!!

    SvarSlet
  7. Madame: ja, kælerotter er vist noget helt andet end dem uden i naturen.
    God lørdag og klem

    SvarSlet
  8. Karin: jeg har også haft rotter indenfor for mange år siden - det er væmmeligt...

    SvarSlet