fredag den 7. oktober 2011

Impulskøb

Hvad er impulskøb?
Ved frokosttide fredag diskuterede mit frokosthold og jeg hvad impulsindkøb er - i forbindelse med at spare på husholdningsbudgettet og specielt hvor meget varerne er steget nu den nye fedtskat er indført.
En pose ærter er steget 4 kr.
Tun i vand er steget 1 kr.
Osv osv
Een mente at impulsindkøb er at købe en bog, der er på tilbud.
En anden mente, at impulsindkøb er at købe "noget der ikke står på listen".
Blot eksempler på hvad det kan være i den ene og den andens verden.
Er en vare sat ned, og man ved, at man får brug for den på et tidspunkt - så er det ikke impulskøb, men sund fornuft - i min verden.
En morsom snak og diskussion.
Jeg har lavet et ægte impulskøb i dag. Jeg skulle til ostemanden i Køge City for at købe gammel ost, og lige ved siden af ligger Laura - en tøjbutik, jeg godt kan lide at ose i. De havde den sødeste nederdel med 50% rabat, og selvfølgelig skulle jeg have bluse, der smasher og et tørklæde, for jeg fryser altid om halsen om vinteren. Se det er en rigtig historie, som H.C.Andersen ynder at sige i sine eventyr.
Har du et bud på impulskøb?

2 kommentarer:

  1. Jeg synes, din version af impulskøb er den rigtige. Man kan måske sige, at når går i Søstrene grene, er det stort set impulskøb det hele - jeg ved nemlig ikke, hvad de har den dag. Og der kom servietter, kort, sæbe, et kludetæppe til køkkenet og flere andre ting ned i kurven :-)

    Klem og en dejlig weekend til dig!

    SvarSlet
  2. Madame: indkøb hos søstrene er ægte impulskøb :-)
    God week-end og klem

    SvarSlet