torsdag den 4. august 2011

Udflugt

Hvor er det dejligt at føle sig forkælet. Det gør jeg, når jeg bliver hentet og er passager.
Vi - veninden på billedet og jeg - havde aftalt, at vi skulle i Stof og Stil i eftermiddag.
Tænk, jeg kunne komme i den butik og lade være med at købe stof.
Jeg har så rigeligt på lager....
Jeg fandt dog knapper til CUMULUS - den der blå trøje, jeg har strikket. Det er en trøje til de meget kolde vinterdage - og der er længe til det er vinter.
I går eftermiddags, da monteringsfeen var på besøg, mistede jeg en tro følgesvend: en nål, jeg syede et Rya tæppe med i min pure ungdom. Den var god til det tykke garn, for jeg føler, jeg kan få en arm igennem nåleøjet.
Jeg fandt dog en noget-lignende-nål under indkøbet i dag.
Og en bøtte spraylim til stof kom også med hjem.
Jeg sad lige i den rette vinkel her til aften og kiggede dybsindigt ned i græsset, og der lå min tro følgesvend. Solen skinnede så fint på den.
Idyllen er genoprettet - på nålefronten.
Smukt pyntet bord - til inspiration - i stofforretningen.

4 kommentarer:

  1. Det var godt, at idyllen er genoprettet på nålefronten :-)

    I har da vist haft en rigtig dejlig dag - det er så hyggeligt med gode veninder!
    Ha' en skøn aften, Kisser, klem!

    SvarSlet
  2. Madame: både nålen og jeg er glade. Jeg føler mig helt H.C.Andersen(sk) :-)
    Uha ja, det var en dejlig dag vi havde.
    Hav er herlig aften, klem.

    SvarSlet
  3. Var det ikke for varmt til Stof og stil? Det var flot at du kun købte en nål.

    SvarSlet
  4. Britt: temperaturen var OK, selvom ekspedienterne var ved at gå op i limningen...

    SvarSlet