fredag den 12. august 2011

Det er farligt

Det er farligt at sætte Ken Folletts roman Den Tredje Tvilling i afspilleren.
Den er så SPÆNDENDE.
Jeg har heldigvis stadig ferie, og udenfor er det vådt, så det er en behagelig måde at tilbringe en dag på indendøre.
Oplæsningen nærmer sig sin afslutning...
Jeg er meget betaget af Ken Follett og den fantastiske research han gør.

Romanen handler om kloning.
Det hele starter med en voldtægt - udført af en af klonerne, og Steve bliver anklaget for forbrydelsen.
Jenny, som er forsker i tvillinger, har indkaldt Steve til et forskningsprojekt.
En tredje klon sidder i fængsel for voldtægt, så han har et godt alibi.
Alle klonerne er født på forskellige tidspunkter, så de er ikke tvillinger, trillinger...
Hvad er der dog sket - engang for 22 år siden?
Pu-ha, hvor er den spændende.
Læs den, lyder min anbefaling.

4 kommentarer:

  1. Den er nemlig rigtig god - som alt andet han skriver, og han holder spændingen lige til sidste linje.
    Jeg har læst alt, han har skrevet, bortset fra den seneste, men det kommer snart :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har i dag checket hvilke af Ken Follets bøger jeg kan reservere på biblioteket, ud over dem jeg allerede har læst. Den du nævner er en af dem og jeg glæder mig meget til den kommer. Jeg er også meget betaget af Ken Follet og hans research, han kan noget som ikke mange kan gøre ham efter.
    En rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
  3. Ellen: jeg vil glæde mig til hans senest udkommer...
    jeg tror også jeg har læst alt han her skrevet - nu.

    SvarSlet
  4. Annette: Ja, K.F. er meget fascinerende.
    God week-end nede sydpå.

    SvarSlet