onsdag den 13. oktober 2010

Wall Street 2 - Money never sleeps

Vi - min bifklub - var i biffen mandag aften for at se Wall Street 2 - Money never sleeps.
Filmen er med i repertoiret fra Biografklub Danmark, så selvfølgelig skulle vi se den.
Vi havde fravalgt den, hvis vi ikke var medlemmer af biografklubben.
Vi blev dog glædellig overraskede.
Filmen har en sød historie indbygget om 2 unge mennesker. Grådigheden bliver ganske godt belyst.
"Lån 250.000 §, selvom du kun har brug for 200.000 til dit hus". Regningen skal jo betales en dag, og så brister boblen!
Flot fotograferet og flot grafik. God underlægningsmusik.
Vi blev godt underholdt.

Vi ville på cafe bagefter, men suk - cafeerne i Køge lukker kl. 22.00, så vi luskede hjem.
Det er også morsomt, for vi køber alle 3 "børneslik", som vi guffer i os under filmen. Karamelstænger og slikpinde. Uhm.

Fra biografens hjemmeside:
Wall Street 2 starter, hvor Wall Street sluttede – i fængslet. Gekko kommer ud og finder sig selv isoleret fra den verden, han engang selv dominerede. Han forsøger at genoptage forholdet til sin datter og må derfor alliere sig med hendes forlovede, Jacob. Forholdet mellem de to mænd udvikler sig i takt med, at Jacob mere og mere ser Gekko som en faderfigur.
Gekko er dog stadig fræk som en slagterhund – og ikke mindst en sand mester i manipulation – og Jacob må derfor på den hårde måde sande, at fængslet hverken har gjort Gekko specielt blid...eller lovlydig

7 kommentarer:

  1. Ja Køge går tidligt i seng:)))Ses snart.

    SvarSlet
  2. Det er meget blandede meninger, jeg har hørt om den film; lige fra meget negative over de mere neutrale til din, der nok er den mest begejstrede af dem, jeg har hørt/læst.
    Men det lyder hyggeligt med klubben :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en film,Uffe og jeg må ind at se, Kisser - vi elsker at gå i biografen og se en god film. Det lyder smart med Biografklub Danmark.

    God torsdag til dig og Black, klem :-)

    SvarSlet
  4. Marianne: Ja, vi bor jo på landet.
    Ses...

    SvarSlet
  5. Ellen: Mon ikke det er emnet, folk er negative overfor? Grådigheden.
    Det er rigtig hyggeligt med vores klub.

    SvarSlet
  6. Madame: Jeg synes jo godt om filmen, så jeg kan anbefale den.
    God torsdag til dig. Klem:-)

    SvarSlet
  7. Madame: Jeg synes jo godt om filmen, så jeg kan anbefale den.
    God torsdag til dig. Klem:-)

    SvarSlet