onsdag den 13. oktober 2010

Get a life

Roman af Vita Andersen fra 2003 har jeg lige læst.

Fra bagsiden:
"Get a Life er en roman i to parallelle spor. Amandas barndom og voksenliv.
I barndommen bliver hun fjernet fra hjemmet og kommer på børnehjem og i familiepleje. En ensom og kuldslået opvækst, der gør hende til en følsom overlever.
Som voksen bliver hun gift med Thomas, der har en helt anden baggrund i det københavnske jeteset. Deres forgudede lille datter, Laura, skal have al den varme og kærllighed, Amanda ikke selv fik. Men der er hårde modspilller, bl.a. Thomas ekskone, en skandaleomsust skuespiller, og hendes datter med Thomas, Louise, som skal bo hos sin far og hader og bekæmper Amanda med alle midler. Et spring til siden og Amanda kan fældes."

Bogen er letlæselig og har en ganske overraskende slutning.
Bogen fangede mig fra første side, og den var læst over 2 dage.
God roman.

2 kommentarer:

  1. Lyder interessant. Men hvad synes du mon om bogen? ;)

    Ha' en flot solskinsdag. Oktober viser sig fra sin bedste side!

    Klem til dig og Black

    SvarSlet
  2. Megan: nå ja, det skulle jeg nok skrive.
    Jeg synes godt om den, og læste den over 2 dage. Fangede mig fra første side.
    En herlig dag tegner det til.
    Klem til dig og hundetøserne.

    SvarSlet