lørdag den 9. oktober 2010

Blomster og naturen - Lissabon VII

Naturen - træer og blomster - jeg blev bare betaget.
Dette store træ havde de mest vidunderlige blålilla blomsterklaser. Jeg ved ikke hvad det er for et træ.

Der er mange træer i Lissabon og de har nogle imponerende store kroner. De danner god skygge.

Midt oppe i den ældgamle bydel gik denne påfugl rundt - helt upåvirket af alle turisterne.

Et smukt gammel oliventræ - med borde til en nærliggende cafe, hvor vi gjorde holdt. Der er også mange duer, og de spiste lystigt af de oliven, der var faldet ned.

En af mine yndligsblomster, bourgainvillea. De voksede som "ukrudt" og væltede ud over mange altaner. Jeg kunne næsten ikke se mig mæt på dem.

Et "enkelt" nerieTRÆ.

Bourgainvillea i en anden nuance.



Et kig ud fra mit hotelværelse, som lå på 5. sal.
Bare der en en lille kvadratmeter jord, planter portugiserne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar