onsdag den 4. august 2010

Ferie og langsomhed

Ferietid er lig med at gøre alt i "slowmotion" og have GOD tid til alt.
Det er ren luksus.
Jeg er morgenmenneske og dagen starter såmænd på samme tidspunkt som til hverdag.
Og en middagslur på drømmesengen er sådan, livet skal være.
Når jeg bliver pensionist, skal jeg tidligt op og sent i seng og sove midt på dagen. Det er nok kun en drøm.
Black og jeg går vildt meget, for min læge siger, at det eneste middel mod mit dårlige blodomløb er at gå.
Så det gør jeg - og Black har overhovedet intet imod 3-4 daglige gåture.
Kvoten er sat op fra 5 km pr dag til pt. 8,7 km.
Og al den friske luft giver en dejlig træthed.

10 kommentarer:

  1. Det lyder til at du nyder din ferie i fulde drag! Jeg kan også godt lide at stå tidligt op og så tage en morfar lidt ud på eftermiddagen. Men i min ferie var jeg B-menneske. I Nord Norge var det jo lyst hele døgnet, det gav energi! ;-)

    Dejligt med de lange ture. Sundt for både krop og sjæl, når nu det skal være.

    Klem til dig og Black

    SvarSlet
  2. Når jeg bliver gammel, vil jeg også stå tidligt op og nyder en stille morgen. Tage en lille lur midt på dagen og nyde en stille aften/nat.

    Ferie er en dejlig ting og nyd den nu i fulde drag og rigtig god aften!
    Knus

    SvarSlet
  3. Megan: Det tror jeg gerne, at lyset gav energi. Jeg kunne egt godt tænke mig at opleve det.
    Klem til dig og hundetøserne

    SvarSlet
  4. Septemberliv:åh ja, hvor er ferietid en dejlig tid - kontrasten til hverdagen.
    Knus

    SvarSlet
  5. Sikke en god idé at sove midt på dagen, Kisser! Og det lyder som om, du rigtig nyder din ferie - dejligt :-)

    SvarSlet
  6. Kisser, rigtig god ferie til dig og Black. Jeg er helt med på den med en lur midt på dagen, når muligheden er der for at gøre det.

    SvarSlet
  7. Madame: ja, du kan lige tro, at min ferie opfylder sit rekreative formål :-)

    SvarSlet
  8. Annette: det er bare så skønt med en middagslur....

    SvarSlet
  9. Du nyder din ferie, det kan man ikke være i tvivl om - og så er jeg meget imponeret over dine lange gåture. Det er et lykkeligt hundeliv at leve for Black :-)

    'Saved by the Bell' poppede med det samme op i mit hoved - jeg holdt også meget af Bee Gees...
    Og så hedder det 'yndling' - når du nu spørger. Fordi det har noget at gøre med at 'ynde' noget. En yngling er en ung mand, og det kan de bedagede sangere fra Bee Gees ikke siges at være mere ;-)

    SvarSlet
  10. Ellen: det er så skønt at holde ferie. Jeg ynder (!) det meget - lyder det med et smil herfra.

    SvarSlet