søndag den 30. maj 2010

Våd hund og datterens sandkasse

Sådan en dag som i dag, hvor energien ikke bliver påvirket af et vidunderligt solskin, er det ganske godt at gå en lang tur med regnvejrstøj og højt humør.
Afsted gik det over stok og sten - Black fører an, og jeg følger lystigt med.
Vi har mange forskellige ruter her i nabolaget, og jeg ville ud på den, hvor vi kom forbi, hvor datteren min legede i sandkasse som barn -altså hendes fritidshjem, som nu om dag er indrettet som pensionistboliger. Jeg måtte standse op og tænke tilbage, dengang da jeg skulle hente barn i daginstitution. Hun har ALTID været meget glad for sine daginstitutioner, og i børnehaven var hun ofte med pædagogerne og -medhjælperne med hjemme, for de boede i kollektiv, og der var altid sjov og glade dage.
Puha, hvor det regnede, og Black blev meget, meget våd. Det gjorde jeg også, men jeg ku da tage "pelsen" af og hænge den til tørre.
Black blev tørret godt og grundigt, og han står helt stille, når jeg tørrer ham.
Dejligt med sådan en frisk gåtur, som giver god energi.
I slentretempo tager turen normalt 45-50 minutter, vi "klarede" den på 28 minutter.

6 kommentarer:

  1. Min sandkasse har ændret sig til en have...men der kan man også lege.

    SvarSlet
  2. Pusling - det kan man lige præcis.

    SvarSlet
  3. Hold da ferie, hvor har du været blogflittig i dag. Men som du selv siger, har vejret ikke indbudt til udendørs aktiviteter i større stil.Vi har på Thyme planteskole, men nåede ikke engang at få plantet dem ud inden regnen satte en effektiv stopper for det.

    Jeg siger også tak for i går; ikke mindst for vores hyggelige snak i toget, og jeg glæder mig, til vi kan mødes igen.

    Jeg var slet ikke klar over, at Københavns bymuseum har lavet et minikøbenhavn - det ligner da noget, der er værd at besøge.

    SvarSlet
  4. Det lyder vel nok dejligt med jeres lufteture! Det er jo et minus ved mine katte - de skal ikke luftes :-)

    Ha' en skøn dag, Kisser!

    SvarSlet
  5. Ellen: Thyme er min næsten nabo :)
    Ja, og bymuseet ligger lige rundt om hjørnet ved vesterbros torv

    SvarSlet
  6. Madame: jeg har da set på campingpladser, at folk lufter deres katte. Men kattene ser nu ikke særlig begejstrede ud!!
    Ha en herlig dag.

    SvarSlet