søndag den 20. september 2009

Pigen, der legede med ilden

Jeg er til happy ending. Jeg er ikke til thrillere.
Alligevel har jeg set filmen Pigen, der legede med ilden.
Jeg blev sandelig glædeligt overrasket. Kun en gang lukkede jeg øjnene, men det er fordi jeg bestemt ikke kan lide ildebrande.
En fantastisk handling. Der skete noget hele vejen igennem filmen, på intet tidspunkt "fyld".
Jeg var ret fascineret af så godt skuespillerne var sminkede.
Jeg har ikke læst trilogien, kun fået fortalt af andre der har, så mine forventninger til filmen var ikke ret høje.
Af 5 stjerner får den 5 af mig.
En gribende og speciel film.
Svenskerne kan lave krimier.
Jeg havde bestilt billetter kun et par dage forinden, og vi havde fået 2 billetter på hver sin række. Men da jeg hentede billetterne, blev jeg skrevet på venteliste, hvis der nu var uafhentede billetter, og det vara det. Vi fik 2 billetter ved siden af hinanden og sad rigtig godt - på bageste række med god plads til benene.
Det bedste af det hele, der var ro i biografen.

Cappucinoen i cafe Vivaldi var som sædvanlig god, og min veninde og jeg fik en rigtig god snak - inden filmen.

5 kommentarer:

  1. Åh nu glæder jeg mig endnu mere til at se filmen - det var dejligt, at du blev glædeligt overrasket. Den første film er også helt fantastisk.

    Rigtig god søndag!

    SvarSlet
  2. Når den tredie filmatiseres, vil jeg også se den.
    God søndag også til dig.

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til jeg snart skal ind og se den med mine forældre - vi så også den første film med mine forældre. God søndag.

    SvarSlet
  4. Hvis ikke du har set den første i serien, skal du gøre det Kisser.
    Den er om end ikke bedre så lige så god.
    Hvornår var det nu at vi skulle mødes igen til en hyggestrikeftermiddag???

    SvarSlet
  5. Det må jeg overveje, at se Mænd der hader kvinder. En anden veninde har den, og hun har tilbudt jeg må låne den. Kun et problem: jeg har ikke noget den kan afspilles på!!
    Vi skal mødes den 17.10 hos Marianne. Glæder mig allerede.

    SvarSlet