fredag den 5. juni 2009

Strikkerier

Det er lidt hyggeligt med "bestillingsarbejde". Min datter blev så begejstret for mit halvsolsjal, at hun skyndte sig at spinde og tvinde lidt uld/alpaca/silke og andet godt ind i disse 5 bundter garn.
Datteren: Moar, vil du strikke halvsolsjalet til mig?
Mig: Selvfølgelig.
Jeg er allerede godt i gang. Garnet er vidunderlig blødt at strikke med. Sammen med det håndspundne kom der også lige en opskrift på en skøn bluse, om jeg ville hækle overdelen. Ja da :-) Øh... og også strikke det nederste af for- og bagstykke og ærmerne.
Hvem kan sige nej til sit barn?
Opskriften er udførlig beskrevet. Diagrammet er egentlig ganske enkelt at følge, men... Der er altid et men, ikke? Det var bare med at finde markørerne frem, for mønsteret er rapporter over 18 masker. Efter de første 6 pinde går det som en leg.

1 kommentar:

  1. Derfor går jeg til moderen min. - Jeg er ikke så ferm til at hækle...endnu, så jeg måtte absolut have an angel´s touch. TIHI!!!

    SvarSlet