mandag den 26. maj 2008

Våd som hunden

I lørdags var det med meget besvær at Black og jeg fandt en strand, hvor han kunne komme ud at snuse og løbe stærkt.
Først kørte vi ned til lystbådehavnen, hvor der er en lang strand. Men men - der er normalt mange parkeringspladser. Alt var optaget, for der var træf af en eller anden slags.
Så kørte vi ud til Revlen. Jeg havde bare glemt, at hunde er forbudt adgang fra 1.4 til 31.8, fordi Revlen er fredet område, og fuglene skal have lov til at yngle i fred.
Så satte vi næsen mod Søndre Strand, og der var frit. Kommunen har oven i købet været så venlige at rense strækningen for tang. Det var en glad hund, der spurtede af sted.
I dag synes jeg det igen var tid for en tur til stranden ved lystbådehavnen. Og jeg vidste med sikkerhed, at der ingen mennesker var - for det var bare regnvejr, og en frisk brise fra havet. Køge bugt lignede Vesterhavet.
Black synes det var herligt. Det gjorde jeg også, selvom jeg blev gennemblødt - på trods af regntøjet.
En frisk og forfriskende tur. Modsætningen til gårsdagens vejr - stille og solrigt shortsvejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar