mandag den 4. februar 2008

En tur med Metroen

Den københavnske Metro er et fantastisk bygningsværk.
Jeg kører med den en af og til, og bliver lige imponeret hver gang.
Jeg siger til mig selv, at det er sundt at køre med den kollektive trafik - bare for at opleve at det er ren forkælelse at sætte sig ind i sin egen bil og køre til og fra arbejde (og andre steder).
At køre med S-tog, bus og Metro fra Køge til Amager har også den fordel at jeg kan strikke og på vej hjem få en powernap. I dag har jeg strikket et halvt ærme (lange ærmer) på min pinkfarvede sommerbluse i bianca bomuld.
Og når det er vintertide og frost på bilens forrude, behøver jeg heller ikke skrabe is.
Endnu en fordel med metroen: den stopper jo lige på Kongens Nytorv under Magasin, og så er der ikke langt til Gabor butikken, som har ganske skønne sko og støvler.
Jeg er skofreak!
Tænk, hvis jeg var hund, så behøvede jeg ikke strikke pels (læs: trøjer, sjaler, vanter etc) eller tænke på sko. På den anden side - så skulle jeg spise hundemad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar